1L1000L
Un territori, mil paisatges és un projecte que s’inscriu en el marc del programa de la Comissió Europea Erasmus+ per a l’educació, la formació, la joventut i l’esport, i respon al seu objectiu primordial de proporcionar oportunitats per al desenvolupament de la creativitat i l’emprenedoria entre els joves, a través de promoure la implementació de pràctiques innovadores en educació.
Un territori, mil paisatges és un projecte desenvolupat per l’Institut de Tecnificació d’Amposta en col∙laboració amb el programa L’Aula al Pati (Lo Pati - Centre d’Art Terres de l’Ebre), amb el suport del Parc Natural del Delta de l’Ebre. Els socis europeus són Istituto Comprensivo “Filippo Traina” (Vittoria, Itàlia) i III Gimnazija Split (Split, Croàcia).
Un territori, mil paisatges pretén estimular la creació comunitària i l’intercanvi cultural com a eines d’indagació i interpretació del territori. El punt de partida del projecte és que, si bé podem considerar que un espai geogràfic específic defineix un únic territori, hi ha tants paisatges com mirades projectem sobre aquest territori. Així, l’experiència de viure i ser en un lloc depèn dels relats possibles que teixim en la intersecció de múltiples vectors (econòmics, polítics, socials i culturals).
El propòsit és cartografiar aquests paisatges superposats al territori de cadascun dels centres educatius per articular una descripció densa i complexa de l’entorn que habitem.
Imatge de l'exposició al centre d'art Lo Pati
Publicació realitzada a partir de l'exposició del projecte One Land One Thousand Landscapes al centre d'art Lo Pati.